2011-01-20
 08:59:47

SHIT!

Jag har inte riktigt hajat det än men igår fick jag besked om att jag kommit in på ett av de program jag sökt men fått reservplats på.

Så jag börjar i skolan redan idag, eftersom de andra redan kommit igång så har jag lite att ta igen.
Jag måste till skolan idag och få studieinfo och köpa litteratur innan jag har föreläsning kl 13-16.
Det var enbart tur att jag kom in och denna chans får jag inte missa eftersom detta ger mig en lärarexamen för förskola och förskoleklass.

Många frågar varför jag inte söker ett vanligt lärarprogram för att kunna jobba i skolan, men det är inte det jag vill. Du har mål du ska jobba mot som ska uppnås när du arbetar i skolan, det gör det mer styrt. I förskola har man strävans mål vilket gör det lite mer flexibelt och du kan därmed jobba mer inriktat efter barnens intresse och då sker det ett lärande. Detta är bara en av anledningarna för att fatta mig kort.

Eftersom det pågår en massa förändringar inom skola och förskola exempelvis införandet av lärarlegitimationer, nya reviderade läroplaner där mer ansvar läggs på förskollärarna i förskolan så krävs det att jag nu tar denna otroliga chans som jag fått för att komma vidare i min yrkesroll.

Det kommer att vara tufft innan man kommit in i det men jag ska göra mitt bästa och vara disciplinerad för att klara av det här.

SHIT VAD ROLIGT!!!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: