2011-04-06
 00:08:55

Long time no see

Var längesen jag skrev. Har varit full rulle.
Den här kursen som jag pluggar nu är väldigt intensiv och jag vet inte om jag kommer fixa den. Jag hoppas verkligen det men man vet ju aldrig. Kan bara göra mitt bästa och hoppas det duger.
Måste försöka börja med min hemtenta redan nu så jag inte sitter sista dygnen som sist för då körde jag slut på mig själv. Vi har en ganska omfattande gruppuppgift som ska göras också vilket kommer ta en massa tid och det är svårt att pussla ihop det med tider som passar 5 personer. Vi får se hur det går.

Nästa kurs pratade vi lite i SA-gruppen om idag och tydligen ska den vara rätt intensiv den med men i den är det inga grupp uppgifter utan endast individuellt arbete vilket jag  tycker inte är lika givande alla gånger men samtidigt lättare kan jag tänka mig för då har man bara sig själv att utgå ifrån och sig själv att skylla.

Känns ändå som att jag hamnat i bra SA-grupper i dessa 2 kurser. Folk i mina grupper har varit seriösa och effektiva så det får man ju vara glad för.

Min reslust förstärks för var dag som går och eftersom Babo (som det var tänkt att jag skulle dra iväg med på en resa) drog iväg till Lanzarote UTAN mig så håller jag nu på och försöker hitta en resa tillsammans med barnen istället. Bara en vecka, det räcker men så man får känna av lite riktig semester. Får se om jag hittar något billigt för det är i princip mitt enda krav, så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.

Planerna för midsommar är klara iallafall, Miaudo styrde upp det bra. Så en liten mini-semester även denna sommar blir av. Det är kul med något att se fram emot.

Så jävla gött att kunna ta på sig skinnjackan idag utan att huttra ihjäl sig. Riktigt nice! Tror det var typ 11 grader ute eller det var vad det stod i skolan iallafall. 

Var på utvecklingssamtal idag i stora killens skola. Det går jätte bra för honom. Idag blev han "Månadens Bästa Kompis". Han har hoppats så innerligt på att få den titeln sedan förra gången de röstade och fin som han är så självklart fick han som han hoppats på. Hans lärare lovordade verkligen honom och sa även att hans läsning är extremt bra och att hon aldrig har träffat på någon som gått i första klass och kunnat läsa så bra som han kan. Jag blir en aning tårögd av stolthet. Han är helt enkelt bäst min lille kille och jag är så otroligt stolt och tacksam över att ha en sådan fin son som honom.

Lillkillen hade spanska idag tillsammans med en ny modersmålstränare och jag hoppas att det går bra för honom med sin träning av spanskan. För det är jätte viktigt att försöka upprätthålla det man kan. Han har varit lite svajjig i humöret sista tiden men idag var han jätte fin och lugn och lyssnade utan att bli arg. Som vanligt så bjuder min lille lustigkurre på några goda skratt, speciellt vid maten då han fick för sig att göra såhär...





















Bjöd över småsyskonen hem till mig idag eftersom moren jobbade, tänkte att det kunde vara mysigt och ha över de på besök. Efter mycket om och men bestämde de sig för att komma över. Soft! Jag gjorde choklad kola som de inte hann ta med sig eller smaka men kanske en annan dag, om jag inte hinner äta upp allt. Apropå det så har jag börjat fetta på mig igen för jag har börjat smälla i mig en massa skit på kvällarna när jag sitter och pluggar. Inte bra. Jag som var så nöjd med min viktnedgång och alla kläder som började sitta snyggt igen. SKÄRPNING!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: