2010-09-28
 17:25:57

Solen skiner utomhus...suck

Hej
Har varit hemma både igår och idag då jag har haft ont i övre delen av magen i över en veckas tid nu. Plus att i helgen fick jag vid flera tillfällen en jätte äcklig känsla, blev typ yr och det blev alldeles gråsuddigt för ögonen. Kändes som om jag skulle svimma.
Var hos läkarn i måndags och han sa att det låter som magkatarr. Han gav mig rådet att absolut inte dricka kaffe. Hur ta mig sjutton ska det gå till när jag dricker minst 5 koppar per dag? Jag lever på kaffe typ.
A ja men eftersom jag vill bli kvitt smärtan får jag väl ta honom på orden så jag har tagit min medicin för magen som jag fick och inte druckit något kaffe på hela gårdagen och halva dagen idag...men...inte ska man bara för att bli kvitt en åkomma få dras med en annan. Nu kan jag f-n knappt röra huvudet pga att jag inte druckit något kaffe. Huvudet håller på att sprängas.
Därför var jag tvungen att ta en liten kopp kaffe. Vad hände då? Just precis, ont i magen igen.
Vad gör man?

Igår så införskaffades en Xbox 360 till vårt hushåll av sambon. Jag var en aning skeptisk till det för att jag tycker att det är så mycket pengar de kostar, såna där konsoller. Men det var riktigt mysigt att spela mot varandra och sedan fick vi med ett spel vid namn Fable 2 vid köp av en extra handkontroll. Det var exakt ett sånt spel som jag gillar, lite Zelda känsla över det. Jag fastnade.

Jag är på god väg med att införskaffa alla tillbehör till vardagsrummet och köket inför att vår nya soffa och köksmöblerna kommer hem.

Till vardagsrummet har jag köpt:
- Kuddar att smycka ut soffan med
- Gardiner
- Vardagsrumsmatta
- En bordsduk/tablett att ha på sidobordet
- 12 värmeljuslyktor till vardagsrumsbordet (medföljde vid köp av bordet)
- Tv-bänk

Detta fattas till vardagsrummet:
- Taklampa
- Nytt datorbord
- Stol till datorbordet
- Ljus och lyktor
- samt övriga smådekorationer för att få till en mysig känsla.

Till köket finns det lite mer att inhandla än till vardagsrummet
Det som är köpt till köket är:
- Gångmatta
- Rumsmattan som vi tidigare haft i vardagsrummet får flytta in till köket och detsamma gäller taklampan.

Det som fattas till köket är:
- Gardiner
- Stolsdynor
- Tavelhyllor
- Dekorationer till tavelhyllor
- Ny mikrovågsugn
- Övriga dekorationer som exempelvis någon snygg kakeldekor etc.

Det ska bli så skönt när våra nya möbler kommer. Längtar!

Idag hade stora killen fotografering i skolan. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan bilderna kommer. Tycker det är så himla spännande och se hur fina mina barn blir på bilderna.
Snyggingar helt enkelt!

Nä nu är det dags att kolla vad som ska lagas till middag.

Ha det gott!






E m e l i e §

sv; den finns aldrig -.-

den finns bara när jag nt har pengar >__<



PUBLICERAT: 2010-09-30, 21:17:30 | URL: http://meni.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: