2010-09-02
 22:36:22

Astmatiker

Igår arbetade jag från kl 6:45-19:00, väldigt lång dag men dagarna går relativt fort när man trivs på jobbet. Men med arbetstider som gårdagen innebar det alltså att jag knappt hann va med familjen.
Så sambon fick sköta lämning och hämtning och allt annat därtill.
När jag kommer hem så hör jag att stora killen hostar något så förskräckligt. Då berättar sambon att när han hämtade honom från skolan så sprang stora killen runt i bara t-shirt och shorts, utomhus.
Stora killen har då tagit på sig t-shirt och shorts på gympan, haft gympa, duschat och sen tagit på sig t-shirten och shortsen igen. VARFÖR? Jo, det ska ni få höra.....solen var ju framme.
Det är ingen behaglig temperatur ute längre men det funkar ändå för.......SOLEN ÄR JU FRAMME!
Eftersom han har förkylningsastma så åkte han ju på snorig näsa och hostan på köpet.
Så jag var tvungen att stanna hemma från jobbet idag och preparera honom med astma medicinen.
Självklart förklarade jag ju för honom att vi sätter på honom långbrallor och college tröja just för att han inte ska bli förkyld för att det inte är så varmt som man tror bara för att....SOOOOLEN ÄR FRAMME!

Igår fick jag även möjlighet att hjälpa den stora killen med sin första läxa. Det var en matematikuppgift som de fått i läxa vid namn "Sifferdeckaren" och syftet med den uppgiften var att kolla i kylskåpet efter saker som man hade en/ett utav och sedan skriva eller rita det i sitt häfte.
Vilken tur att kylskåpet inte var tomt...hehe!

Lill-killen har ju börjat på storbarnsavdelning på förskolan och det kommer nog ta lite tid för honom att anpassa sig för att just nu har vi problem med lämningen. Han får ont i magen så fort man säger att det är dags att gå till förskolan. Han tycker att många av de större killarna är elaka och eftersom han inte känner sina nya fröknar så bra så vet han inte riktigt hur han ska hantera deras tillsägelser eller sätt att agera. Det tar ju tid att lära känna någon och han är lite avvaktande till en början innan han väl lär känna någon. Hoppas att det blir enklare framöver för man vill ju inte att ens barn ska få ont i magen för att det är dags för förskolan.

Jag har varit ganska kort i mina inlägg här på bloggen men har funderat just över det och visst man ska vara försiktg med vad man skriver etc etc men det jag skriver i den här bloggen är till för att få skriva av mig vilket jag tycker är skönt, att få ner tankar och funderingar kring dagen eller i överlag för att sedan kunna gå tillbaks till och reflektera över. Jag är ju just nu i en fas då jag vill klättra i min egen utveckling eller jag vet inte hur jag ska förklara. Mitt fokus är strävan. Så jag strävar efter att skriva mer, längre och utförligare i blogg eftersom jag ser på den som en dagbok så att jag kan gå tillbaks senare och verkligen granska och reflektera över mig själv, mina prestationer och tankegångar för att se om det jag strävat mot har uppfyllts och sedan fortsätta sträva mot nya mål.


Men just nu går mina tankar till hur skönt det skulle vara att lägga sig och sova så nu lämnar jag dig.

Godnatt!


Glöm inte...solen e framme!


 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: