2010-09-16
 22:32:06

Åldersnojja

Jag känner mig väldigt sliten. Har gjort det hela veckan. Som att man är halv krasslig på nåt vis. Vet inte riktigt.

Brukar kolla på "Biggest loser", både amerikanska och svenska versionen och jag diggar Jillian bäst.
Hon är stenhård.
Idag kollade jag på hennes egna program "Losing it with Jillian". Det programmet är till och med bättre än Biggest loser. Där går hon nära inpå en familj vilket jag gillar, program som får en nästan falla i tårar för att man känner med människorna som är med.

Jag blir så inspirerad av alla dessa människor som är överviktiga och går ner så otroligt mycket i vikt. Jag skulle också vilja gå ner 10 kg. Jag funderar på om jag inte ska ta tag i det nu när det börjar bli mörka tider och man kommer sitta inne allt mer.

Jag vill inte vara såhär trött hela dagarna och tröttare lär man ju bli då dagarna blir kortare och kortare och mörkret faller inpå. Håller man igång så blir man ju automatiskt piggare.

Men jag funderar på hur jag ska starta. Ska jag göra ett schema? Ska jag sätta upp slutdatum eller startdatum till att börja med?

Eftersom jag numera kör bil så blir man ju mer stillasittande än vad man tidigare varit. Ännu ett skäl till att sätta igång.

Igår skulle storesyrran kommit från USA enligt farsgubben. Har inte hört något från någon och jag orkar inte anstränga mig för det känns som om det alltid är jag som anstränger mig vad gäller sådana sammankomster.

För 3,5 vecka sen så beställde vi ny soffa och nya köksmöbler. De sa att leveranstiden är mellan6-8 veckor, men jag vill inte vänta längre. Vill ha de nu.


Bild lånad från www.mio.se (vår soffa är i svart och inte i grå)


Bild lånad från www.mio.se

Vi har köpt ett nytt vardagsrumsbord och lite extra pynt som kuddar och gardiner etc.
Det kommer bli så grymt snyggt om jag hittar allt jag behöver för att få det så som det ser ut i mitt huvud. Måste hitta en fin matta i rätt färg och en snygg vardagsrumslampa att ha i taket som passar med färger och stilen jag vill ha.

Usch, sitter bara och skriver medan jag kollar på VMA´s men jag borde egentligen gå och lägga mig då  jag öppnar på jobbet imorgon.

Igår var jag på föräldramöte i stora killens skola. Jag är den där jobbiga morsan som ska ifrågasätta och räcka upp handen konstant. Jag kände mig liiite uttittad av både fritidspersonalen och de andra föräldrarna när jag frågade lärarna om vart man kan ta del av deras kvalitetsredovisning, arbetsplan och likabehandlingsplan och hur de involverar barnen i framtagandet av dessa. Jag har all rätt att ifrågasätta detta...fan att jag inte frågade hur de arbetar med att göra föräldrarna delaktiga i dessa. Åh, vad bra det ska jag ta upp när jag ska på föräldraråd för en sådan förälder passade jag även på att bli. 

Lördag kväll blir det tjej-kräft-knytis med rosa tema.
Det kommer bli grymt kul med en hel kväll med tjejerna. Stora killen är förmodligen med mormor då han sett framemot det och lillkillen skulle förmodligen med farmor ut på landet.

Vad karlen min ska ha för sig återstår att se.

Men på söndag ska vi gå och rösta så hoppas man inte dricker allt för mycket vin så man inte stoppar fel lappar i kuverten eller nåt.

Nä nu måste jag hänga upp den sista tvätten innan det är dags att sussa.

Ha det gott!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: