2010-10-24
 00:49:50

Varje dag lär man sig något nytt...

...och denna dag till ära fick jag lära mig att byta till vinterdäck av svärfarsan.
Skönt att det är gjort.

Idag var jag med stora killen på ögonkliniken, de kollade hans syn igen.
Han har perfekt syn...med glasögon. Ortoptisten sa även att han kommer nog alltid att få ha glasögon och vid 12 års ålder brukar man kunna skaffa linser om man vill.
Men det gick bra iallafall och nästa kallelse blir om c:a ett år och sedan är det optikern som får ta över. För då är han tillräckligt stor för det.

Idag var det även dags att se till att hitta vinterkängor till killarna. Till lill killen var det inga problem, vi hittade skor till honom i första affären vi gick i. Stora killen däremot har ganska breda fötter och därmed blir inte alla skor bekväma. Jag vet inte hur många olika affärer vi gick i men inga kängor var bra. Till slut fann vi ett par som han tyckte var bra tack och lov.
Man blev ruinerad på kuppen eftersom vinterkängor inte är det billigaste om man vill ha ett par sjyssta med bra kvalitet.

Vi avslutade shopping rundan med att handla inför veckan på Willys och sedan har vi bara myst framför tv:n och spanat film.

Lite kort från idag.

Förresten har inte nämnt att jag la in en ansökan till universitet och högskola så nu avvaktar jag på svar inför vårterminen. Hoppas, hoppas, hoppas.


Ha det gott!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: