2010-11-03
 21:40:21

Shopping

Sambon behöver hjälp under veckan . Han ska skriva ett examinationsarbete och behöver därför fokusera på det denna vecka och jag tar barnen. Så efter att jag hämtat de från förskola och skola så åkte vi iväg en sväng för att försöka hitta thermobyxor till stora killen. jag har verkligen letat överallt och jag kan inte hitta något par i hans strl till överkomligt pris. Det är helt omöjligt, jag fattar inte.

Små killarna avskyr att gå i affärer dessutom så det de sysselsätter sig med är att retas och bråka med varandra och däremellan varvar dem med att jaga varandra en runda inne i varje affär och sist men absolut inte minst så när storebror tröttnar på att få tillsägelser så hittar lillebror på egna bus och trycker på knappar och försöker öppna dörrar som han inte ska så larmet gick i en av affärerna.
Det är så sjukt frustrerande och man går i taket men samtidigt ska man behålla sitt lugn inför andra människor. Det bästa är nog att inte utsätta sig själv eller barnen för shopping tillsammans.

Vi hittade iallafall en fars dag present till sambon och storebror fick långkallingar eftersom vi inte kunde hitta några nya thermobrallor. Han har ju faktiskt sina gamla som fortfarande passar så det går ingen nöd på honom men sen hittade jag även en finstickad enkel grå tröja på herravdelningens rea som jag införskaffade till mig själv.

Jag håller på med ett litet projekt som jag vill hålla hemligt än så länge men det handlar om mig och "papichulo" och vår unika vänskap.

Just nu sitter jag bara och slappar framför Greys Anatomy som i princip är den enda serien jag följer.

Jag vill flytta till något större för storebror har allt oftare börjat fråga om när han ska få eget rum och när vi ska flytta så att han kan få eget rum.
Det är himla svårt men vi får se vi håller ögonen öppna.

Nu ska jag slurka upp min kopp med kaffe sen ska jag hälsa på hos John Blund.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: