2010-06-05
 22:16:20

Denna vecka

Denna vecka har varit intensiv och gått väldigt fort.
I måndags började jag plugga Engelska B på distans och kommer göra det fram tom den 2:a Juli.
Det ser inte ljust ut för mig gällande mina vidarestudier då jag fick ett meddelande på www.studera.nu där det står att samlat betygsdokument inte ger mig grundläggande högskolebehörighet. Jag vet inte vart mitt slutbetyg tagit vägen, det var ju 9 år sen jag fick det i handen och begär man en kopia får man bara ett samlat betygsdokument. Hur gör man om det har brunnit hemma hos en? Ska man plugga om hela gymnasiet då eller hur tänker de?
Låter väldigt konstigt men ska försöka gå igenom alla mina papper i alla vrår som jag har och förhoppningsvis hitta originalet.
Men fick iallafall ett brev ifrån Stockholms universitet att de har erbjudit mig en plats på 2 av deras fristående kurser. Ska höra mig för om detta.
Det som är kul är att älsklingen börjar plugga en kurs i höst.

Ser framemot nästa vecka på jobbet för då kommer Hilda tillbaks till jobbet från sina studier. Så skönt att vi då blir fler likasinnade.

Pratade med Transportstyrelsen i fredag gällande vår vår ansökan om att få övningsköra privat. Min handledare måste ju bli godkänd och det har tagit sån tid nu. Vill ju bara börja köra för mina lektioner på körskolan börjar inte förrän den 1:a Juli. De godkände min handledare och hon skulle skicka ut godkännandet direkt så det borde komma  i början på nästa vecka.
JIPPIE!

Idag var vi förbi festivalen en sväng och sedan grillade vi med väninnan och hennes barn.
Jätte mysigt men det var kyligare än vad man trott idag. Men stora killen fick sin efterlängtade Michael Jackson t-shirt som jag tror kommer användas flitigt.

Just det, vi var och fixade barnens pass i tisdags. Han som hjälpte oss sa att det skulle ta max en vecka innan de skulle vara klara så det känns skönt.

Det är så mycket som händer denna tid på året så man hinner inte med känns det som. Men skönt att tiden går fort så man snart är inne på sin semester.

Bjuder på denna låt som är ett musikaliskt mästerverk


 
Alicia Keys – Unthinkable (I’m Ready) Music Video - Watch more Music Videos at Vodpod.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: