2010-12-21
 14:10:00

Tecken

Jag skrev tidigare i bloggen att vi var och bowlade.



Det som var läskigt med denna dag är att när vi kommit hem efter att ha spelat klart läste vi om terrorattentatet och bombningarna i centrum.

Vi SKULLE ha varit där.
Vi SKULLE bowla i hallen på Kungsgatan var det bestämt och jag och sambon pratade om vart vi skulle parkera eftersom jag inte känner till parkeringar i stan så väl än.
Sist vi var på bio, för några veckor sedan parkerade vår kompis vid olof palmes gata. SÅ vi sa det att vi parkerar där och promenerar ner mot Kungsgatan.
Vi skulle bowla kl 18:00. För att få sina bokade banor skulle vi behövt vara där 17:45. Och eftersom det är en bit att gå dit från olof palmes gata speciellt med barnen så skulle vi ha behövt parkera på olof palmes gata kring 17 tiden....då bilen sprängdes....  exakt på den platsen vi SKULLE ha befunnit oss på.

Tack och lov fanns det inga ledig banor för oss förrän kl 21 vilket för mig nu i efterhand ses som ett tecken. Det var inte meningen för oss att befinna oss där då.
Men vetskapen om det skrämmer mig.

Man vet aldrig när livet tas ifrån en men för vår del var det inte dags ÄN, tydligen.

Tack!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: