2010-12-11
 12:30:42

Stolthet

Igår hade vi stora killen lärare hemma hos oss för ett "lära känna samtal" eftersom det blev avbokat sist då hon var sjuk.

Han tyckte att det var roligt att ha henne hemma hos oss och han visade sitt rum för henne och sedan satte vi oss ner för att prata om hans skolgång hittills.

Enligt henne så är han jätte duktig i skolan både på matematik och läsning, han ligger långt före de andra i läsningen och han behöver utmanas och vi pratade om hur vi kan göra det. Hon sa även att han är en bra kompis och att klassen är hur mysig som helst med en jätte bra sammanhållning.
Jag vet att han är otroligt duktig min lille kille men det är så skönt att få det bekräftat från hans fröknar för det är som ett kvitto på att de ser det och att man gjort ett bra jobb med sitt barn hittills.

När det gäller mina barns skolgång så kommer jag göra allt i min makt för att försöka få de att komma så långt det går.
Detta är en väldigt stor utmaning speciellt i tonåren och därefter, tro mig jag kan inte ens föreställa mig vilken pain det varit för min mamma då man själv höll på att strula i skolan och hon konstant ville få en att prestera bra.
Nu när man själv är mamma blir man mer klarsynt och efterklok och med den erfarenheten vill jag alltid uppmuntra mina barn till att prestera bra i skolan.

Han är bäst min lille kille, jag är så otroligt stolt över honom.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: