2010-12-04
 00:42:22

Hyss

Eftersom jag var hemma och var sjuk så hade jag lillkillen hemma i onsdags vilket resulterade i ett av hans små påhitt under morgonen.

Hade skickat iväg stora killen till skolan och eftersom jag legat och hostat hela natten var jag jätte trött. Gick därför och halvslumrade i sängen.

Vanligtvis med barn så blir man orolig om det blir FÖR tyst för då är det något på gång men just denna morgon så minns jag att jag bara tänkte , åh vad skönt att det är tyst.
Denna tanke fick jag ångra för rätt vad det var så kom lillkillen in och sa "Förlåt mamma men jag tog sån där vit som du tvättar kläderna med".

Jag klev ur sängen och det jag möttes av i badrummet var en enda salig röra.
Han hade tagit sina badleksaker och grävt ner de i tvättmedelshinken, han hade hällt ut hälften av allt tvättmedel i 5 kilos hinken, på golvet, men inte nog med det han hade dessutom tagit sin lilla vattenkanna och fyllt med vatten för att sedan hälla det på golvet i hopp om att han skulle få bort tvättmedlet och därmed städa efter sig.

Som sagt en enda salig röra.

Att tala är silver men att tiga är guld...jaa det kan man ju lugnt säga för lillkillens del.

Kan man bli arg?

Säkert, men för min del fick jag skylla mig själv för att jag låg och drog mig och inte var på alerten.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: