2010-12-14
 21:29:55

Dag 6 - Min dag (Mån 13 dec)

Idag är det lucia och väckarklockan ringer kl 05:00
Upp och fixa iordning allt inför lillkillens luciatåg.
Kl 07:00 Börjar luciatåget och därefter fikar vi en stund.


Kommer till jobbet 08:30 så jag fick ta ut en halvtimma i komp.
Börjar med att fixa iordning adventskalendern till barnen på jobbet, tar en samling och börjar arbeta med barnen.
Barnen gör sockerbitslyktor.
Äter lunch kl 11:30 och har lunch rast kommer sedan tillbaka och börjar förbereda inför luciafirandet med barnen på jobbet.
Kl 15:00 går vårt luciatåg och vi lussar för alla föräldrar och fikar.
16:15 går jag från jobbet, en kvart senare än vad jag skulle.
Åker och hämtar lilleman på förskolan och ska hämta storeman på fritids men ringer till fritids för att be de förbereda honom för hemgång men han var ej där.
Ringer sambon och frågar vem som hämtat storeman vilket var morbror så han är då hemma hos mormor.
Åker och köper cigaretter och åker sedan och plockar upp honom hos mormor.
Kommer hem och lagar mat vid 17:30.
Sambon kommer från jobbet 18:20 och då är maten klar att ätas.
Fisk i ugn med potatis och morötter blir det.
Tvättar en maskin tvätt, sätter mig för att kolla "Ung och bortskämd men sambon vill att jag ska komma iväg till affären.
Åker iväg till affären för att handla frukt  till storeman och frukostbröd, sluatde med att jag hittade snygga vinterskor till småkillarna.
Åkte sedan hem, hängde upp tvätten.
Kollade lite på tv medan jag slog in lite julklappar. sen gick jag och la mig vid 23:30 och upp kl 6 på morgonen dagen därpå.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: