2010-12-10
 22:53:11

Dag 3 - Mina föräldrar

Min mor och min far är unika på många olika sätt.

Min svenska mamma, 46 år, stenbock, lätt rödhårig, blåögd, har 4 barn och är mormor till 3 barnbarn, bor 5 minuters gångväg ifrån mig.

Min chilenska pappa, 61 år, jungfru, svart hårig, melerade ögon, har 6 barn och 6 barnbarn, bor 1 timme med tunnelbana och 17 min med bil ifrån mig.

Är uppvuxen med min mamma då mamma och pappa separerade när jag var väldigt liten. Pappa har alltid funnits där under min uppväxt, vid födelsedagar, julaftonar, skol events etc. Problemet med min pappa är att han är världens tidsoptimist och kommer alltid försent till ALLT. Så vill man att han ska komma någorlunda i tid behöver du säga att tillställningen börjar tre timmar innan till honom jämfört med vad du sagt till övriga gäster.

Min pappa bor för tillfället ensam och det är sällan vi ses men pappa är alltid pappa och försöker att se till att höras och ses i den mån det går.

Min lilla mor är one of a kind. Egentligen enbart för att hon är min mamma men även för den person hon är, både på gott och ont.
Hon har givit mig livet, hon bar mig i sin kropp, hon genomled en 7 timmar lång förlossning, hon har livnärt mig genom alla mina år på denna jord även i de tuffaste tider, en super kvinna helt enkelt.

Men ingen är perfekt, även fast min mamma gärna vill tro att hon är perfekt.
Vi har haft tusen, tusen och åter tusentals konflikter genom åren och jag säger inte att det enbart är min mammas fel för det är inte ens fel att två träter.
Vi har våra meningsskiljaktigheter och även fast min mamma blir så frustrerad på mig för att jag inte tycker lika som henne pga av att hon anser att hon har 99,9% rätt i alla fall så respekterar jag hennes åsikter för att hennes åsikter och ståndpunkter ligger till grund för mina åsikter och värderingar.
Min värdegrund bottnar i allt som min mamma förmedlat och projicerat över på mig.
Jag är en "produkt" av min mor.

Ens kärlek för ens mamma är ovärderlig och villkorslös, alltid, oavsett vad.

Älskar dig pappa.

Älskar dig mamma.

Ni är bäst!


Min lilla mamma



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: