2010-12-07
 18:30:27

Dag 1 - Om mig

Om mig

Tycker att det är svårt att beskriva sig själv för att alla som känner mig har ju en egen bild utav mig som person.
Jag vet faktiskt inte hur pass stor självinsikt jag har men jag ska försöka rannsaka mig själv för att försöka förmedla mig själv som person här. Börjar med det faktiska.

Är 28 år gammal, född i Sverige utav min svenska mor men har även latinamerikanskt påbrå då min far är från Chile. Är uppvuxen i en Stockholmsförort tillsammans med min mamma och lillesyster som är 3 år yngre. Har sammanlagt 7 syskon. Två bröder och fem systrar.
Lever just nu med min sambo och mina 2 söner, den äldsta är 7 år och den yngsta är 3 år.
Har varit tillsammans med min sambo i 5 år och 4 månader och jag älskar honom mer för var dag som går.

Jag arbetar som barnskötare på en förskola i en annan Stockholmsförort, har arbetat med barn i snart 6 år och kommer nog att göra det längre framöver också. Har sökt in till förskollärarutbildningen nu till vår och hoppas på att komma in för att bygga på min kompetens i mitt yrke med barn. Skulle nog helst av allt vilja bli specialpedagog för att kunna arbeta med och för barn i behov av särskilt stöd.

Jag är rökare, kaffedrickare, otränad, konstant trött, finnig, i behov av tandläkarvård, slarvig, lättretlig, lågavlönad, tidsoptimist, morgontrött, nagelbitare, konstant prutt nödig, envis, stressad, självisk 
 
men jag är dessutom...

...matglad, lugn, ambitiös, brunett, målmedveten, nyfiken, skojjig, eftertänksam, lojal, familjekär, grön-ögd, social, omtänksam, musikälskare,bra på att laga mat, kär, älskvärd, lyhörd och ekonomisk.

Nästan lika mycket negativt som positivt i mitt tycke. Varken bättre eller sämre. Alla har vi våra brister, det gäller bara att acceptera sina brister och arbeta med sig själv för att hela tiden förbättras som person, inte för någon eller några andra utan för sin egen skull.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: